X
header one

Från din dator eller smarta enhet till användarens smartphone: TeleCare förändrar branschen, och ger dig direktkontakt med klienterna och ger dig möjlighet till avancerad finjustering på distans för att du ska lyckas med omställningen under utprovningen.

Nya funktioner för ännu bättre kundvård.

Nya TeleCare 3.0 introducerar live fjärrjustering så att audionomen kan fi njustera patientens hörapparater i den vardagliga miljö som de ska användas i, som ett virtuellt hembesök.

FINJUSTERING PÅ DISTANS

TeleCare 3.0 möjliggör användning av Connexx™, på distans från en PC eller laptop. Erbjud live fjärrjustering
och videosamtal i patientens naturliga miljö.

Till dig

Finjustering på distans, som ett virtuellt hembesök.

Signia-Nx_acoustician-notebook-video-chat_2560x1200px
TeleCare-20_notebook_736px
  1. Direkt hjälp – med realtidsspårning.

Möjligheten att övervaka viktiga indikatorer när patienten provar ut dem, gör att du på ett bättre sätt kan förutse resultatet och gripa in vid behov.

  • Spårning av den dagliga tillfredsställelsen
  • Gör att du kan agera mer exakt
TeleCare_Remote-Tuning_notebook-screenshot_736px

2. Den bästa supporten – tack vare finjustering på distans.

Imponera på dina patienter med förmågan att göra exakta justeringar av fyra band på distans via Signia TeleLink.

  • Minskar avbrotten och garanterar ett bättre resultat av utprovningen
  • Undvik extra besök
  • Låt inte mindre problem förstöra utprovningen
TeleCare_videocall_notebook_736px

3. Närmare dina kunder – med enkel kommunikation.

CareChats funktioner för textmeddelanden, samtal och video i realtid ger enkel och direkt kommunikation med dina kunder

  • Sänker tröskeln för kommunikationen
  • Gör att du kan felsöka problem på det effektivaste sättet
  • Sparar tid och möten

För dina klienter

Din hjälp finns alltid till hands.

Signia-Nx_man-video-chat-mobile_2560x1200px
  1. Din hjälp finns alltid till hands.

Det virtuella hembesöket fi nns tillgängligt i iOS- och Android-enheter via myHearing App. Den prisbelönta appen* guidar användaren genom utprovningsprocessen.

  • Omedelbar rådgivning och felsökning
  • Färre uppföljningsmöten
  • Ökad kundnöjdhet

    2. Underlättar hanteringen av nya hörapparater.

Fjärrkontrollens alternativ tillsammans med enkel tillgång till vanliga frågor och en bruksanvisning hjälper användaren att vänja sig vid de nya hörapparaterna snabbare.

  • Många problem kan åtgärdas utan väntetid
  • Kunderna kommer sannolikt att bli mer engagerade i sina nya hörapparater
  • Kortare acklimatiseringstid

    3. Att lyckas med tydlig hörsel snabbt.

Engagerande lyssningsövningar steg-för-steg och guidad hjälp underlättar för användarna att bli bekanta med sina nya hörapparater snabbare än någonsin.

  • Användarna kan lära sig i den takt de föredrar
  • Det finns alternativ för feedback för en bättre individualisering
  • Färre ger upp under utprovningsperioden

Marknadstestad framgång:

TeleCare-20_success-grafic_736px

Den svåraste perioden när man anpassar sig till de nya hörapparaterna, är vanligtvis de första veckorna. Signia TeleCare är det perfekta hörselvårdsverktyget under utprovningsperioden för att kunna hantera de kritiska tidpunkterna effektivt och för att öka kundnöjdheten.

Framgången med Signia TeleCare är tydlig:
Ett fälttest visar att när man använder TeleCare, blir utprovningen av hörapparaterna jämnare, snabbare och lyckas bättre än någonsin tidigare.*

Registrera dig för TeleCare 3.0 i dag på telecare.signia-pro.com.

* Fälttest som utfördes av Sivantos under 2016 i USA och Tyskland för att utvärdera effektiviteten i TeleCare med 25 praktiserande audionomer och 150 av deras patienter under fyra månader. Resultaten visar att när man använde TeleCare, minskade antalet hörapparater som returnerades, utprovningstiden och antalet uppföljningsbesök för inpassning, jämfört med när man inte använde TeleCare. Resultaten av studien presenteras i dokumentet ”Signia TeleCare – framtiden inom hörselvård börjar nu”. Finns i vårt vetenskapsbibliotek.

Registrera dig

MyHearing App fungerar med alla Signia Nx och primax star hörapparater.***

Signia-Nx_hearing-aids-circle_1200px

Börja boosta din verksamhet nu:

Använd TeleCare och visa kunderna hur de laddar ner myHearing App på Google Play och Apple App Store och upplev alla fördelarna som TeleCare ger er båda.

Ladda ner myHearing App

myHearing_app-icon_v2_300x300px

Apple-App-Store-Badge_en_300px

google-play-badge_en_300px

*CES Innovation Awards 2017 Honoree

** Field test conducted in 2016 in the United States and Germany by Sivantos to evaluate the effectiveness of TeleCare with 25 practicing Hearing Care Professionals and 150 of their patients over four months. Results show that when using TeleCare, the average hearing aid return rate, the length of the trial period, and the number of follow-up fitting appointments decreased compared to not using TeleCare. The results of the study are presented within the paper “Signia TeleCare – the Future of Hearing Care Starts Now”. Available in our Scientific Library.

*** Full live remote tuning and tracking of wearing time, program use, and situation classification are available exclusively with Signia Nx.

MyHearing App smartphone´s kompatibilitet:

MyHearing-appen fungerar till alla Android-smartphones (Android 4.4 och senare) och till alla iPhones (iOS version 8 och senare).

För optimal stabilitet med Android-appen rekommenderar vi följande mobiltelefoner:

 Android Whitelist
  • Samsung Galaxy S9 (Android 8.0 or higher)
    • SM-G960F
  • Samsung Galaxy S8 (Android 7.0 or higher)
    • SM-G950F
    • SM-G950U1
  • Samsung Galaxy Note 8 (Android 7.1.1 or higher)
    • SM-N950U1
  • Samsung Galaxy S7 (Android 7.0 or higher)
    • SM-G930FD
    • SM-G930V
  • Samsung Galaxy S7 Edge (Android 7.0 or higher)
    • SM-G935F
  • Samsung Galaxy S6 (Android 6.0.1 or higher)
    • SM-G920I
  • Samsung Galaxy S6 Edge (Android 7.0 or higher)
    • SM-G925F
  • Samsung Galaxy S5 (Android 6.0.1 or higher)
    • SM-G900F
  • Samsung Galaxy A5 (Android 8.0 or higher)
    • SM-A510F
  • Samsung Galaxy A3 (Android 8.0 or higher)
    • SM-A320FL

New phones may be added to this list.

Telecare