X

Banbrytande hörapparatdesign kan locka nya användare

 

Människor väljer produkter som passar deras personlighet och livsstil. Detta gäller för många olika konsumentprodukter som mobiltelefoner, hörlurar och även glasögon. Det sistnämnda är ett exempel på att produktval baserat på en spännande design också kan vara möjlig för medicintekniska produkter så som hörapparater.

I många år har hörselhjälpmedel betraktats som klumpiga anordningar med en otillfredsställande design. Denna uppfattning har lett till att många i behov avvaktar att skaffa hörapparater. Det innebär också att det finns en stor grupp potentiella användare där ute som med rätt information om dagens teknik och design skulle kunna börja använda hörapparater.

Hörapparatindustrin har hittills arbetat för att göra hörapparater så små som möjligt – nästan osynliga för det blotta ögat. Men idag är människor mer fokuserade på livsstil och självuppfattning, i kombination med att de är mer öppna för en bra lösning på sina hörselproblem med en ny elegant design.

Tiden har kommit för ett paradigmskifte i hörapparatdesign. Den senaste EuroTrak-studien visar att inställningen till hörapparater är mycket mer positiv än tidigare. Medan mer än hälften av de svarande var obekväma med att använda hörapparater för sex år sedan, är siffran idag mindre än en tredjedel. Förbättrad design har spelat en roll för att förändra den övergripande attityden. En bra design kan därmed bidra till att förbättra den uppfattning som människor har om hörapparater.

Varför är det viktigt med en elegant design?

Dagens generation kommer inte att ha tråkiga “medicinska” hörapparater. De vill inte att deras hörselnedsättning ska vara en börda, och de vill inte ha hörselhjälpmedel som stämplar dem som hörselskadade. Istället vill användarna ha en elegant och stilfull design kombinerad med den senaste tekniken som ger dem självförtroende och stöder deras självuppfattning. Liksom glasögon vill konsumenterna ha ett val som kombinerar det bästa av båda världar; en tekniskt avancerad produkt i en elegant och stilren design. På Signia har vi nu möjliggjort denna önskan.

Vi genomförde nyligen en konsumentundersökning där 500 personer med mild till måttlig hörselnedsättning utvärderade vår nya Signia-hörapparat.

Resultatet var att de fann den modern och annorlunda i förhållande till andra lösningar på marknaden.

Vi är på väg mot en banbrytande ny hörapparatdesign och vi vill att du ska delta i denna spännande resa. Om du är intresserad av att få veta mer om vår nya banbrytande produkt är det dags att anmäla dig till vårt nyhetsbrev. När du registrerar dig kommer du vara bland de första som får kunskap om vårt nya Signia-hörapparat så snart vi informerar! Vi vet att det här är en produkt som kommer att leda till nya och återkommande kunder – nu och i framtiden.