X

Signia TeleCare: Din personliga kontakt till framgång

Denna höst lanserar audiologiskt ledande Signia en revolutionerande nyhet inom professionell hörselvård: TeleCare gör det möjligt för audionomer att ta support till nya hörapparatanvändare till en helt ny nivå.

Från din dator till din klients smartphone, TeleCare’s intuitiva myHearing smartphone app för användare och den lättanvända professionella portalen erbjuder dig ett helt nytt sätt att komma närmre dina klienter – var de än befinner sig.

Hur många gånger har du hört en klient klaga på att de inte kunnat uppskatta sina nya hörapparater, exempelvis för att tidningsprassel låter för starkt eller för att trafikbuller får dem att rygga tillbaka. Sådana vanliga klagomål kan fördröja acklimatiseringen och tillvänjningen till de nya hörapparaterna och kan till och med göra att besvikna klienter lämnar tillbaka sina hörapparater utan att ge dem en chans.

Under den kritiska prövoperioden – när klienten använder sina hörapparater för allra första gången – lämnas de för sig själva för de första kritiska veckorna. Genom att arbeta med audionomer som dig, har vi utvecklat ett sätt att adressera denna ”döda vinkel” inom hörselvården.

För klienten:
En mängd övningar med olika svårighetsgrad hjälper användaren att snabbare lära känna sina nya hörapparater och vänja sig vid att höra tydligt igen.

Lyssningsövningar
Guidad rådgivning
Personlig utveckling rapporterad genom betygsättning och feedback
CareChat: text- och röstkommunikation
Vanliga frågor (FAQ)

För audionomen:

  • Förbättra dina klienters upplevels
  • Följ användarens personliga utveckling i realtid
  • Läs klienternas feedback
  • Kommunicera via CareChat med text-, röst- eller videosamtal
  • Förbered dig inför klienternas besök
  • Adressera problem genast, innan klienterna lämnar tillbaka sina hörapparater
  • Genomför enklare finjustering på distans

Signia TeleCare ger dig fem huvudsakliga fördelar:

1. Engagera och motivera dina klienter.
Engagerande lyssningsövningar i flera steg samt guidad rådgivning hjälper nya användare att snabbt lära sig sina hörapparater, vänja sig vid det nya ljudet och därmed nå en snabbare acklimatisering.

2. Insyn i klienternas belåtenhet i realtid.
Strukturerad feedback från användaren i specifika lyssningssituationer ger värdefull insikt i klientens utveckling, så att du kan identifiera eventuella problem. Du kan sedan ta kontakt med klienten direkt eller förbereda dig inför nästa besök.

3. Kom närmare dina klienter genom enkel kommunikation.
Text-, röst-, och videokommunikation i CareChat gör det möjligt att ha direkt kommunikation med dina klienter. Du kan snabbt identifiera problem och effektivt åtgärda dem, för att spara tid genom minskade antal besök.

4. Gör dina klienter nöjda – var de än befinner sig, var du än befinner dig.
Möjligheten att justera vissa utvalda parametrar i dina klienters hörapparater på distans, via Signia TeleLink, gör det enklare och snabbare att göra mindre justeringar. Det hjälper dig därmed att minska risken för avbrott i den första tiden av utprovningen samt att undvika onödiga besök till din klinik.

5. Alla dina klienter kan dra nytta av fördelarna.
TeleCare är den perfekta appen för alla dina klienter som använder Signia’s hörapparater. Den fungerar bra med alla våra hörapparater och är optimal för Signia primax.

Med TeleCare kommer du ha möjlighet att ge service av en högre kvalitet, effektiv acklimatisering för klienten, och slutligen få mer nöjda klienter. TeleCare ger dig möjligheten att prova på framtidens hörselvård och det ger dig chansen att nå en ny nivå av framgång och tillväxt för ditt företag.